pondělí 21. srpna 2017

Mlha za mnou a mlha přede mnou a za všechno může Aine...

Dopředu vás varuji, že tento článek je nebezpečný. Část v něm je recyklovaná ze starého blogu z 2. 10. 2012. Tehdy jsem článek uveřejnila i s touto fotografií, kterou jsem právě pořídila z okna, a za chvíli mi psala jedna známá pracující na letišti v Ruzyni, že si článek přečetla, a poté tam padla mlha. Neproniknutelná mlha. A letiště mělo opravdu velké provozní problémy.

Znáte z pohádek zaklínadlo "Mlha za mnou, mlha přede mnou..."?

Určitě si vybavujete, že jakmile jej víla či kouzelná babička pronesla, dočista zmizela. A stejně tak poradila zmizet i svých chráněnkyním.

K mlze se dneska vracím, protože se výsostně týká Marininy matky...
Ale o tom až na konci článku. Když jsem se začala zabývat našimi dávnými předky, dozvěděla jsem se, že jejich mudrci zvaní druidové a druidky dokázali zpěvem určitých tónů ovládat i mlhu. Kdoví jak to dělali? Ale taková mlha se jim čas od času určitě hodila. Každopádně si představuji vážené druidy stojící na akropoli svatyně vedle hradiště vysoko nad Labem v místech, kde je dnes tzv. Brána Čech (Porta Bohemica). Nepřátelská vojska kmenů ze severu se snaží proniknout do kotliny po Labi, zatímco druidové přivolávají mlhu, která se na Labi nenechá dvakrát prosit. A nepřátelé jsou pěkně zlikvidování. V husté bílé kaši dostanou pěkný výprask a rádi se v mlze dopotácí zase domů na sever.
Mlhu mám moc ráda, upřímně - miluju ji. Vím, že je nevhodná pro řidiče, že může trápit lidi s dýchacími chorobami, ale přesto se na ni těším a užívám si chůzi v mlze do práce hlavně během podzimních dnů. Ráda ji vdechuju a ráda se rozhlížím v tajemnu, které se kolem mě rozprostírá. Také ji ráda fotím a kromě fotografie stromů u nás za domem na pokraji Litoměřic vám ještě nabízím svou fotografii mlhy na Velehradě. A tímto zdravím z Čech na Moravu.

Mlhu si užívám a snad proto jsem tehdy během toho říjnového rána napsala následující verše:

Nebylo by
Vzduch oděl se do kapek vody
a vznikla mlha.
A každý z nás tak získal
soukromí.

Nic není slyšet
i hluk ze silnice
ta mlha utlumí.

Bez mlhy by dnes ticho nebylo.
Bez vzduchu by nemohl hluk být.
Bez vzduchu by nebyla mlha
a my
        - nemohli bychom žít.

A nyní k Aine. Jak se probírám korekturou čtvrtého dílu, je Aine často velmi znepokojená a nervózní z Marininých eskapád. Ze třetího dílu si určitě pamatujete, jak její nálady ovlivňují počasí. Nemohly vám ujít její hádky s králem lesa. A ve čtvrtém dílu, ve Vlnění nymf se Aine často propadá do beznaděje a vábí do České kotliny co jiného než mlhu... Už brzy se sami dočtete - v září 2017.

A nyní jen doufám, že k vám čtení článku mlhu nepřivábí... 😏

10 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Mojí oblíbenou akcí je festival keltské kultury v Nasavrkách, je to město v Železných horách a letos se poprvé odehrával v keltském archeoskanzenu. Poblíž (asi 5 km) se nachází pozůstatky prastarého oppida a tak jsme se na něj šli podívat. Bylo vedro k zalknutí, ale ačkoli akropoli připomíná už jen zatravněný kopec a pár kamenů, tak jsem na tom místě měla husí kůži. Tam minulost na člověka opravdu dýchala. Ještě být mlha, tak snad začnu vidět staré kelty jak tam chodí. Představivost je úžasná věc.

Renata Štulcová řekl(a)...

To jste mi připomněla, co se mi stalo na keltském hradišti tady kousek do nás. Mám to někde jako článek, zkusím ho najít. Když jsem tu událost vyprávěla keltologům, tak mí hodně z nich říkalo, že můžu být ráda, že jsem v pořádku zpátky... Zkusím najít nebo to sepíšu. To byl tedy zážitek.

Unknown řekl(a)...

Věřím, že to mohlo být hodně zajímavé. Jsem jako na trní.

Unknown řekl(a)...

Dobrý den,
mohla bych se zeptat, jestli do Vlnění nymf přidáte nějaké nové scény?
Tehdy jsem si zakoupila e-knihu a teď mne zajímá, jestli, až otevřu tištěnou, najdu nějaké nové scény?
Děkuji

Renata Štulcová řekl(a)...

Do Vlnění nymf jsem nové scény nepřidávala. Je samozřejmě zredigované a některá místa upravená + na začátku každé kapitoly je citát. Nové scény jsou v dílech 1 - 3.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, možná píšu trochu mimo téma ale na twitteru jsem si všimla, že jste u jednoho příspěvku použila hashtag Humbook. Tak jsem se chtěla zeptat, jestli tam budete. Jestli ano, bylo by to totiž úžasné! Ďekuji za odpověd :)

Renata Štulcová řekl(a)...

Nebudu tam, to jsem tam přidala z legrace, protože Humbook je akce pro české autory uzavřená, účinkují jen ti, kteří spadají pod Albatros Média. Radši to na twitteru smažu, oni by to jako vtip nepochopili. :-)

Anonymní řekl(a)...

To vím, já to myslela jako host. Škoda. Jdu tam já, kamarádka i mamka a všechny Rafaelku zbožňujeme. Ale díky za odpověď :)

FaunkaMiriam řekl(a)...

Dobrý den paní Štulcová,
Mohu se zeptat, kdy vyjde čtvrtý díl Rafaelovy školy? Má vyjít už teď v září, ale zatím tu není obálka, nic. Doufám, že nejsou i v Maitree problémy, neboť já i moje kamarádka, nová fanynka Rafaelky, už se nemůžeme na nymfí ročník dočkat? Co hrozí Marině pod vodou? Jak se bude vyvíjet její vztah s Bláznivým kvítkem? A co rodová kletba? Také jsem zvědavá na Marininu mámu a spolužáky, chci vidět, jak je Puk odčaruje. Ten šílený Sen noci svatojánské!

Renata Štulcová řekl(a)...

Už brzy a právě jdu psát článek s novou obálkou. :-)