pondělí 28. března 2016

Sedmý a devátý rok s Bratrstvem růže

Velikonoční pondělí letošního roku 2016 trávím v "prosinci 1375".
Ano, včera jsem sice v mysli pracovala na něčem, co patří do Rafaelovy školy. Hloubala jsem nad věcí, která Marinu i vás čeká v budoucnu.
Dneska se opět vracím k Bratrstvu, které bude už brzy jedinou mou papírovou knihou na českém a zahraničním trhu. A to knihou, která vyjde v druhém vydání v nakladatelství JaS s několika maličkými změnami a s velkou změnou ve vzhledu. A to změnou přímo parádní.

Vy, kdo hodně čtete, jste možná neminuli knihu Růže a krokvice, kterou vydal Knižní klub roku 2009.
Před více jak rokem jsem vás dokonce naháněla do knihkupectví, protože Knižnímu klubu dojížděla zakoupená práva a zbytky nákladu museli rychle doprodat.
Takže velmi drahou knihu (křídový papír a nákladné zlacené ilustrování) úžasně zlevnili. Zbytky se doprodaly a mezitím kniha vyšla v Sofii v Bulharsku v nakladatelství Emas. Tam vyšla pod názvem Šifra krále Karla. Odkaz na jejich stránku je TADY.

Kniha, kterou jsem před devíti lety celou napsala ručně do pěti velikých sešitů, kterou jsem si tak hezky užila, slavila úspěch nejen u mě. Který autor nemá rád své knížky, že?
Už dávno jsem někde psala, že...
píšu pro čtenáře, neangažuju se politicky, abych získala lukrativní umělecké zakázky (taky jich moc nemám). Nejsem "Kam vítr, tam plášť", jak je mezi autory dneska tak běžné, takže mě míjejí sice komická, ale mediálně známá literární ocenění.

Proto jsem byla velmi překvapená, když jsem dostala za knihu ocenění od lidí, kteří to s knihami opravdu myslí vážně, tedy od knihovnic a knihovníků. Najednou za knihu těch ocenění bylo tolik. No, posuďte: White Raven Award 2010 (od Mezinárovní knihovny pro mláděž v Mnichově), SUK 2009 - Cena knihovníků SKIP 1. místo, SUK 2009 Cena Noci s Andersenem, Cena knihovníků na Polabském veletrhu 2009.

Když jsem jezdila na besedy, starší a dospělí čtenáři se živě bavili o tématu, které se v příběhu ukrývá, a ti mladší se na mě přímo vrhali a opěvovali především lásku mezi hlavními hrdiny Matějem Pekařem a Dorotkou Rotlevovou. A samozřejmě pak hrdinství a důvtip bratrstva a krále Karla. A kouzelníka Žita. To jsem pak teprve viděla, jak různě příběh působí.

Přitom to neměla kniha vůbec lehké. Jedno nakladatelství po mně požadovalo, abych sepsala důvody, v kterých obhájím, proč chci knihu pojmenovat Bratrstvo. 
Uf. 

Sepsala jsem na téma "Proč název Bratrstvo" úplnou esej, a stejně nakonec vyšla kniha jinde. Tam ale také nechtěli o bratrstvu ani slyšet. Kniha tam vyšla s ročním zpožděním a název Růže a krokvice byl z nouze ctnost. 

A teprve nyní po sedmi letech vychází kniha znovu a konečně pod názvem, pod jakým jsem ji před devíti lety psala: Bratrstvo růže. Snad za to může ta kouzelná sedmička s devítkou. Sedm a devět let čekání, než se věci vrátí do správného stavu. Navíc vychází jak na objednávku k výročí narození krále Karla IV. 

Doufám, že jste si početli, a já se vracím ke korektuře knihy, jejíž novou obálku vidíte v úvodu článku. Až bude kniha na pultech, dám vědět. 








Žádné komentáře: