pondělí 8. ledna 2018

KALENDÁŘ SVÁTKU SVĚTLA 3/28



Budovu Rafaelovy školy nakreslila paní ilustrátorka Marešová naprosto tak, jako kdyby mi viděla do hlavy. A je pravda, že zčásti se tato budova podobá zámku, který stojí nedaleko...
mého bydliště. Jmenuje se Ploskovice. Vy ho určitě znáte z mnoha filmů a možná i ze své vlastní turistické návštěvy. Já mám stále v živé paměti i to, co turisté nevidí, tedy zákulisí zámku, protože jsem na něm léta jako studentka prováděla.

Samozřejmě jste si jako čtenáři vystavěli v mysli možná jiný zámek než já. To nevadí, v tom se právě skrývá kouzlo knih. Nebo možná znáte jiný zámek, který se ilustraci podobá jako vejce vejci.
Pokud znáte zámek Rafaelově škole podobný, můžete to nám ostatním prozradit v komentářích.  

Od předvčerejška můžete totiž na blogu komentovat všichni, konečně jsem vše nastavila uvnitř blogu. Takže stačí vybrat, že chcete komentovat jako anonymní. Případně můžete, ale nemusíte do komentáře připsat svou přezdívku, abych vás pak mohla nějak oslovit.


Zítra se můžete těšit na další list z kalendáře, kterým s Marinou odpočítáváme dny do Hromnic, čili Svátku Světel paní Alby. A v ten den ucítíme první jarní vánek.
💜


A na závěr ještě video se zámkem Ploskovice. Schválně si k němu otevřete předsádky knih, abyste mohli porovnávat stavbu, park i sochy a fontánu... 


2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

O Ploskovickém zámku jsem tedy v životě neslyšela, budu si muset výletem tam doplnit vzdělání. Je opravdu překrásný :)
Ire

Renata Štulcová řekl(a)...

Je krásný. Točila se na něm řada filmů a pohádek. Opera Rusalka, Princ a Večernice, Amadeus...