sobota 6. února 2016

Nová webová stránka

Kdysi dávno, když jsem začínala psát knihy, jsem si prohlížela webové stránky zahraničních spisovatelů a snila jsem o tom, že jednou budu mít také krásné stránky.
Brzy jsem zjistila, že bych musela honorář několikrát vynásobit, abych mohla takové stránky zaplatit. Ano, mnozí moji kolegové doplácejí ze svých civilních nespisovatelských povolání tvorbu svých spisovatelských webů. Navíc pro spisovatele je důležité, aby si mohl své stránky sám aktualizovat. 

A tak jsem se pokusila si jednoduché stránky vyrobit. Vznikly v roce 2007, postupně zastarávaly, ale pro nedostatek času jsem je nechávala dál fungovat. 
Minulý týden, před vydáním čtvrté Rafaelky jsem je chtěla aktualizovat... Když jsem si je otevřela v androidu, bylo jasné, že jsou vážně zralé na předělávku, protože se v nich vše přeskupovalo, jak by nemělo. Systémy zkrátka zastarávají čím dál rychleji.

A tak jsem se zamyslela. Co dál? Má smysl se pouštět do nějakého webového veledíla, ztrácet u něho čas, učit se tvořit weby v nových prostředích nebo raději psát knihy?
Zvítězila ta poslední varianta, takže jsem se rozhodla vytvořit něco jednoduchého, jen informační stránku o vydaných knihách, která by odkazovala na blog, Facebook a Goodreads a také na email. To pro ty, kdo by měli opravdu nějaký delší dotaz. 

Nenapadal mě žádný zajímavý vzhled, proto jsem zabrousila do zahraničních vod a projížděla si stránky spisovatelek. Moc se mi zalíbil web americké autorky, kterou mnozí z vás musí znát. Řekla bych, že paní knihovnice její knížky hodně půjčují. Jmenuje se Colleen Houck a napsala tu "tygří sérii". 
Upřímně, její stránky bych jen tak "z fleku" nedala. Potřebovala bych tak týden na samostudium nových věcí. A nemůžu taky úplně kopírovat cizí stránky, to se nedělá. Ale určitě poznáte, že jsem použila nápad, jak je stánka kocipovaná. A nápad s ornamenty. Mám samozřejmě vlastní.  
Velice se mi líbí její barevné uspořádání, takže sama mám jen bílé pozadí, což bylo mnohem snažší vyrobit. 
 
Oproti minulému webu se nerozepisuji o svých knihách. Nakonec proč? V prodeji skoro už nejsou, patří minulosti. Vyrobila jsem z nich koláž, aby bylo vidět, že jich vyšlo v letech 2003 - 2014 docela hodně. 
Teprve až na jaře vyjde znovu ale v nové podobě mé oblíbené Bratrstvo růže (Růže a krokvice), objeví se v novinkách i s dalšími informacemi. Zatím jako novinku uvádím novou Rafaelku. 

Pokud jste na moji novou webovou stránečku zvědaví, můžete se na ni prokliknout TADY.




2 komentáře:

MiriJam řekl(a)...

Mně se to líbí. Hezky se na to kouká a hlavně je to přehledné.

Unknown řekl(a)...

Jak psala MiriJam, je to velice přehledné a jednoduché. Odkazujete tam na to hlavní(tím myslím důležité stránky a informace).